torsdag 13 oktober 2016

Drömmar


Drömmar kan vara hur stora som helst, en del blir verklighet och en del förblir drömmar. Drömmar kan också vara ganska små och bara precis vara en fröjd för smaklökarna och smälta i munnen. Mina dagens drömmar är just den av varianten.

Drömmar

150 g smör
2 dl socker
1 dl rapsolja
1 tsk hjorthornssalt
5 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker 

Blanda smör, olja och socker till för del i en matberedare eller bakmaskin. Tillsätt övriga ingredienser. Blanda till en jämn deg. Rulla lagom stora bollar och lägg på plåt så de inte flyter ihop. Baka i ca 15 minuter på 150 grader. Låt svalna på plåt. Förvara  plåt burk. 

Sluta aldrig drömma!

(För er som känner mig lite mer privat så har jag inte bakat nu även om drömmarna finns kvar i skåpet....jag tar hand om mig 😊, jag lovar)

Kram // A

3 kommentarer:

  1. Mums för drömmar (både ätbara och andra) torra små kakor är ju sååååå gott.. kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gott att doppa i kaffet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera