fredag 4 november 2016

Sovit gott?


Det här med att vakna på morgonen och känna sig utvilad. Jag är aldrig pigg när jag jag vaknar men jag har hittat mina antal timmar som känns bäst för mig. Det är väldigt individuellt hur många timmars sömn vi behöver men för mig är minst sju och max åtta timmar super lagom för att dagen ska bli så bra som det bara går.  Även om jag ställer klockan så vaknar jag oftast efter dessa timmar som en inbyggd klocka, jag kan somna om men mår bäst av att studsa (än om något långsamt) upp från sängen.
Idag fångar jag dagen som inte helt fel råkar vara en fredag efter ca sju timmars sömn. Det kan bara bli en bra dag idag.
Har ni sovit gott?

Kram // A

5 kommentarer:

  1. Jepp, har sovit gott. Jag sover nog mellan 6-8 timmar per natt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Jag var sovit gott. Gillar muggen intensivt.

    SvaraRadera
  3. Sovit så där gott har ju numera förutom en hund även en katt i sängen och de vill gärna ligga nära sin matte, som då inte kan röra sig.. kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jag mår nog bäst runt åtta timmar, men på vardagarna blir det oftast bara 6-6,5 så det är nog därför det lätt kan bli 10 timmar på helgen. Jag försöker komma i säng tidigare på vardagarna men det är svårt att släcka redan kl 21...
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Härlig mugg med perfekt budskap i botten!!
    Jag sover inte så många timmar i snitt på nätterna men är pigg ändå, brukar behöva ta en långnatt i veckan!

    Ha en fab helg! Kram Jenny

    SvaraRadera