torsdag 9 mars 2017

Say cheese


I kväll hade lärarförbundet årsmöte och efter det bjöds vi på ostprovning från Moster Fridas ost och delikatesser med tillbehör som hembakat bröd och äppelmust från Sövde musteri. Jag trodde inte att ost var min grej. Jag gillar mest ganska smaklösa men ändå gräddig ostar på min morgonmacka. Men så gott och mättande puhu. Vi fick smaka tio olika ostar, rejäla bitar och det var endast en som jag inte fixade att äta och det var en brieost haha. Brieost brukar jag köpa i affären men dom smakar ju ingenting jämfört med denna vi fick. Men då det kommer till brie då håller jag mig till den mer smaklösa  och färdigförpackade osten. Det passade bra med frisk äppelmust och en supergod nyponmarmelad till osten.
Har ni varit på ostprovning?

Kram // A 

3 kommentarer:

  1. Tycker alltid det låter så gott , men är nog lite mesig med att tugga i mig ost så . En ostbricka hemma med goda kex o ostar som jag känner till passar mig. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt avslut på kvällen. Jag gillar ostar, man blir förvånad ibland att dom smakar så gott men luktar så illa.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Näpp inte testat någon ostprovning än! Men jag bara ääääälskar ost och skulle kunna leva på det, året om, i ur och skur!
    Ett liv utan ost är inget liv :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera