fredag 7 juli 2017

Hur gammal?


Tänk att en hel vecka har gått av min semester. Jag försöker att inte få panik och försöker intala mig själv att det är hur bra som helst. Ska jag vara helt ärlig så tror eller vet jag att jag är lite spänd inför min jobbhöst då det kommer att hända en del men nu måste jag tänka semester först. Det behöver vi alla. Eller hur? Jag är nog ganska bra på det där med semester ändå.
Idag började jag dagen med en låååång frukost ute på vår baksida med en bok i öronen och den varade i hela tre timmar. Jo men frukosten får vara så lång då det är semester och boken är himla bra. Sedan körde jag och sonen till en kommun lite längre bort för att hämta en paviljong som vi ska ha vid poolen (om vi kan sätta upp den haha). Vi hittade en Dollar store och den butiken har vi inte här och det var en lite kul affär med en massa smått. Vi handlade inte så mycket där just men jag hittade ostbågar a la min tonårsperiod. Tänk när chipspåsar och annat snacks var i lite mer lagom storlek. Så här såg bågarna ut när jag var i din ålder, hörde jag mig själv säga till sonen och kände mig som nittio vårar men tuff.
I alla fall så tänker jag ha fredagsmys med nittiotals känsla och kanske till och med ett glas med gott i. Det är ju trots allt fredag och mannen är på annat äventyr i kväll.

Kram // A

6 kommentarer:

  1. Japp. en vecka av semestern är avklarad, och jag bara njuter... :) Kunde släppa jobbet direkt :)
    Ja, tänk.... små påsar av snacks, inga 45 gr påsar i enorma format!! Hoppas de smakade lika gott som "förr i tiden"... ;)
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Låter så skönt att bara koppla av med en bok i öronen. Helt lagom storlek det där :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Härligt med långfrukost, det tar vi en på måndag ❤️Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Skönt med såna morgnar! Långa ska det vara och en massa gott att äta :)
    Ja himmel nu är det 1 kilos chipspåsar som gäller!! Tacka vet jag förr, hi hi...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  5. Jag har precis gått på min fem veckors långa semester.
    Jag har också köpt en sån nostalgipåse a la 70-talet.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Låter härligt! Men du... Det heter faktiskt inte ostbågar, det heter ostKROKAR! Annars lät allt helt rätt ;-)

    SvaraRadera