lördag 19 januari 2013

Att ta dagen som den kommer

Njuter ni till fullo av att det är helg eller är det kanske jobbhelg?
Vad gör ni?
Vi njuter av att det är helg. Tog sovmorgon, en långfrukost och är nu bara hemma tillsammans och bara är. Helgerna ser ofta ut så nu för tiden tycker jag. Skönt. Vi får liksom se vad helgen har att ge.
Till fikat denna helgen bjuder vi på risbollar på överblivet Vårgårda ris från julgodiset. Det var det jag kom på att göra utav riset förutom rischoklad. 


Risbollar

200 g smör 
2dl socker
4 tsk vaniljsocker
5 dl Vårgårdaris
3 dl havregryn
Kokos att rulla i

Vispa rumstempererat smör med socker och vaniljsocker riktigt fluffigt med elvisp. Blanda i havregryn och ris. Rulla till lagom stora bollar och rulla sedan i kokos. Sätt in i kylen. Servera kalla.

Nu ska vi njuta vidare av denna dag.
Ha en super-duper bra lördag.

Kram // A

9 kommentarer:

  1. MUMS!!!

    Jag tar det också lite lugnt idag efter hemkomsten från Stockholm. Ikväll ska jag på inflyttningsfest!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Åh är det så man gör de där bollarna! Tack för receptet, jag älskar dem.
    Jag är ledig idag och städning står på schemat.

    SvaraRadera
  3. Så härligt när helgerna kan vara just sådär lugna och fridfulla! Bara njut.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mmm vad gott;)
    Trevlig lördag
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  5. Ha en skön helg en annan jobbar ju ovanligt eller hur !?!? Kram /G

    SvaraRadera
  6. Mmmmums, de såg goda ut. En härlig helg med inga måsten, precis som det ska vara. Njut lördagen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Mums, såg ju riktig smarriga ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh så gott det såg ut!!!!! Hoppas du har en skön lördagskväll......krams m

    SvaraRadera
  9. Spännande de lät.
    Vi har massa julgodis kvar i frysen som jag misstänker kommer slängas till midsommar.
    Vi är ruskigt dåliga på att äta upp efter oss ;)
    Ha en mysig Söndag, kram Malin

    SvaraRadera