lördag 26 januari 2013

Gammel fika

Jag och  min fining till mamma har varit på tur idag. Vi har nostalgifikat på ett gammalt fik som min mor hängde på för ett antal år sedan. Jag har varit här både med mamma och med min mormor tidigare. I dag blev det Go´fika. Enligt min mammi är deras semlor en klassiker i staden och nästan ett måste, och jag är ju inte svårövertalad precis.


De såg inte mycket ut för världen men jisses vad goda. Det är så roligt nu när det finns minisemlor. Bra när det går att välja på vanlig och en lite mindre. Fiket vi var på är i alla fall ett gammeldags fik som lever kvar men ändå med moderna inslag. Det var ganska fullt med folk, ett poppis fik alltså.
Jag tycker det är härligt då det traditionella kan leva kvar även om det är lika trevligt med de mer moderna kaffehaken ibland. Valmöjligheter är bra tycker jag.

Ha en fortsatt bra lördag.

Kram // A

5 kommentarer:

  1. Mysigt att ta fika med mamma! Visst finns det ett otroligt utbud med fik! Jag föredrar de klassiska =) KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det lät! Gillar också de mindre semlorna, gärna där grädden och mandelmassan är blandade!
    Ha en skön söndag!
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med kvalitetstid med mamsen! Det såg väldigt gott ut dessutom. :)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att inte rubriken syftar på mamma. Vi får göra sådana här utflykter ofta. Många kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä min mamma är ung så det var inte alls det jag syftade på ;)) kram kram

      Radera