måndag 28 januari 2013

Mina vänner

Jag har nog alltid varit ganska nyfiken av mig. Jag minns när jag gick i skolan på sådär mellanstadiet tror jag det var då de här böckerna "Mina vänner" cirkulerade. Jag tyckte det var så roligt att fylla i mina kompisars böcker och även att få mina böcker i fyllda. Ända tills den dagen då en kompis storasyster  fick tag på min bok och fullständigt klottrade ner den med ganska grova och fula ord, mindre roligt men det är en annan historia.


Kommer ni ihåg? Jag vet att jag ofta tänkte att om jag låtsar att jag kommer från radio eller TV så kan jag fråga folk på stan olika saker.
Fortfarande tycker jag att det är kul att titta på folk och fundera på tex vad de har för yrkesroll, favvofärg eller vad deras favvofrukost är. Funderar ni så ibland?

För att stilla min nyfikenhet lite.....vad gör ni hela dagarna, vad jobbar ni med?

Just nu ska jag köra i väg till mitt jobb....ha ha.

Önskar er en bra måndag vad ni än ska ha för er.
Kram // A

5 kommentarer:

  1. Åh, så gör jag med! Ibland blir det hela storys om människornas liv. :)

    Jag är en nattarbetande undersköterska med prinsessdrömmar, 31 (huga!!) år gammal och bor med min man i närheten av Helsingborg. Just det, på dagarna sover jag... eller gör ingenting. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska aldrig sluta drömma....Men visst är det kul att fantisera om andra haha...

      Radera
  2. jag gillade också att fylla i dessa böcker men skäms när jag läser mina svar idag. Har en vuxenvariant av den boken liggande någonstans, från lagerhaus, Krams m

    SvaraRadera
  3. Jag är lika nyfiken på människor som du! Har mina böcker kvar! Har kopierat upp och gett till mina elever! De tycker det är jättekul att fylla i frågorna! Jo, jag är lärare på mellanstadiet. Blir 50 i maj! Har samboliv med en kirurg! Har två döttrar! En hemmaboende som snart blir 18! Min stora tjej blir 24 i sommar!

    Berätta lite om dig också!! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. minns böckerna och det är synd att jag inte har dem kvar. Jag jobbar med läkemedel har 3 barn är gift, är 47 år i år, phu! trivs med livet i stort som smått. nu är jag nyfiken på dig också. kram Nilla

    SvaraRadera