tisdag 15 januari 2013

Nära inpå


Ibland tänker jag på hur ofta vi glömmer bort vad som finns runt om kring oss. I närheten av oss. Hur lätt det är att glömma och ha tankarna längre bort för att hitta det vi söker. Den tanken slog mig när jag gick utanför vår dörr, rakt över vägen och in i skogen.


Oavsett om jag letar efter en snygg tröja eller ett vackert område att ha picknick i så tänker jag: 
Vart ska vi köra hän? 
Ibland räcker det att se sig omkring runt om i ens närhet, det du söker finns kanske närmre än du tror.

Någon som känner igen sig?

En början på veckan fundering.
ha en bra tisdag.
Kram // A

4 kommentarer:

  1. Vi har en jättefin ek"skog" (mer dunge) precis vid husknuten, där är himla vackert speciellt till hösten.

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med.
    alltid ska man åka massa mil , för att bara ta en fika eller nåt. När det faktiskt finns fina små smultronställen där man bor. :)

    Mysigt med bäcken.

    Önskar dig en fin Tisdag.

    Kram Verra

    SvaraRadera
  3. Så rätt så rätt. Är lätt att glömma att gräset inte alltid är grönare på andra sidan.
    Ha en mysig Tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera