onsdag 2 januari 2013

Ta ut för att ta in

Jag tycker verkligen att det är jätte mysigt att plocka fram julen där i slutet av november i början av december, men lika skönt är det att ta bort julen efteråt.
Tomtarna sa adjö först, idag var det granens tur.


Vi ses igen om cirkus ett år.
Nu lämnar jag plats åt härligt krispiga tulpaner.


Kan ju inte förneka att det finns en viss längtan efter sol och något varmare väder.
Snart snart.....
Nu är jag i alla fall redo för att kasta mig i soffan med en god bok.....
(innan köket kallar)...för det är jag värd!

Kram // A

4 kommentarer:

  1. Min gran (och allt julpynt) åkte bort i mellandagarna. Det var granen som tackade för sig och då tyckte jag att det var lika bra att rensa undan allt. Förra året hade vi utomhus-julpynt tills mars, det fick inte hända igen! Haha!
    Väntas det en resa? Vad spännande! Vart?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njä tyvärr inte. Bara en tidig längtan efter våren.....Haha :)

      Radera
  2. Blan det bästa man kan göra att ligga på soffan o läsa en riktigt bra bok. Boktips tas gärna emot. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Håller helt med! Det är mysigt att ta fram det. Men minst lika skönt att plocka undan det. :)
    Nu börjar man längta efter sol och värme.

    Kram Verra

    SvaraRadera