fredag 5 juli 2013

Att besöka en marknad

Jag är ingen biten marknadsbesökare. Jag har nog aldrig gillat det speciellt mycket. Men på något konstigt vis så hör det väl ändå till sommaren....eller kanske inte. Men vi besökte i alla fall knallarna då de var i kommunen på ett av sina äventyr. Om man kan ha rekord i hur snabbt det går att gå runt en marknad så tror jag att vi hade haft stor chans att vinna. Ja ja det är ju nästan samma i alla stånden.



Men lite gott fick vi med oss hem i alla fall. Jag och killarna fick en härlig eftermiddag (ja förmiddagarna har jag för mig själv för då sover mina små söta hrmf) med sällskapsspel utomhus. Jodå för värmen har hittat till Skåne...undrar var den kom ifrån bara så där.

Gillar ni marknader?

Ha en bra fredag med eller utan fredagsmys.
Kram // A


12 kommentarer:

  1. Jag gillar marknader! Bara där inte är för mycket folk. Sen shoppar jag sällan nåt där... Haha! Men ibland så fyndar man, hittade supersnyggt presentpapper och snören ett år. Det hoppas jag hitta igen... gillade de där änglarna jättemycket. ;)

    SvaraRadera
  2. Mysig dag!

    Det är skillnad på marknad o marknad! Men i små doser är det helt ok! Alltid spännande o kul o strosa runt! Titta på människor och köpa god korv.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Det bästa med marknader är munkarna:))))

    SvaraRadera
  4. Det är väl inte så att jag måste åka på marknader och man går ju över dom ganska fort.
    Men fika bör man .... ;)
    Ha det gott.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag gillar inte marknader, men jag älskar körsbär och munkringar! ;-)

    Ha det gott!
    kram :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar nog bara marknader pga marknadsgodis ;)
    Andra stånd passerar jag ofta förbi fort.

    Skönt att värmen kommit och hoppas ni får en riktigt mysig Fredag, Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Jag älskar donuts!

    Svar: Flankstek är nötkött, som säljs i ett platt stycke. En mer detaljrik förklaring hitatr du här: http://blogg.alltommat.se/monikasmat/2012/07/23/flankstek/

    SvaraRadera
  8. Nja förr kunde jag tycka det var kul med marknader men nu tycker jag det är mest krimskrams men det kanske beror på vilken marknad man besöker. Ni fick en mysig dag tillsammans det är det viktigaste. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Älskar marknader. Å den underbara marknads nougaten. Mys på hög nivå ♥

    Välkommen sommar !

    SvaraRadera
  10. Nja gillar och gillar.:)
    Har man varit på en så räcker det. Jag brukar åka till Degeberga marknad el Hästveda marknad. Nån av dom sen räcker det.:) Kramiz..

    SvaraRadera
  11. Jag älskar marknader =) Kram

    SvaraRadera