torsdag 4 juli 2013

När det inte blir som man tänkt

Då det är semester kan vad som helst hända.....nästan. Jag och killarna hade bestämt oss för att åka till utebadet då väderfolket hade lovat fint väder. Men vet ni...de hade fel (igen). Så vi packade väskorna och tog ett inomhusbad i stället. Inget konstigt med det kan tyckas men det hör inte till vanligheterna att just denna mamman tar på sig baddräkten (på allmän plats) för att hoppa (tur det finns stege) i vatten.


Trodde ni att ni skulle bli bjudna på badbilder.......haha......inte då. Men en badfot i sko kan jag bjussa på. Efter att ha simmat, bubblat och stänkt med vatten åkte vi hem för att baka lite kanelsnurror. Lillebror ville absolut ha snurror för det är så mycket godare än vanliga snäckor tycker han. Ja....nog för det ser trevligare ut i alla fall.


Eller vad tycker ni? Vad brukar ni göra, snurror eller snäckor?

Ha en fin torsdag.
(hjälp, det har nästan gått en hel semestervecka redan)
Kram // A

12 kommentarer:

  1. Här har du en till som inte så jättegärna tillbringar tiden i badhus! Oss emellan, i hate it! Men vad gör man inte för kidsens skull!

    Mina bullar rufsar jag ihop lite hur som helst!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Skönt med badhus också! Fast solbada är bäst!

    Jag bakar sällan bullar! Min mamma gör jättefina snurror.

    Ha en fin dag o ta din lille kille till Terariumet!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Trist att det fick bli inomhus! Men än har denna sommaren inte levererat liksom.
    När jag väl gör bullar så blir det den vanliga stilen. Har inte ens tänkt på att man kan göra det på ett annat sätt. Haha!

    SvaraRadera
  4. Tänk att vi med bakade snurror igår.

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att det finns inomhusbad i Svedala..är ju lite varmare !
    Snurrar är vackrare..men jag har inte gått kursen så här blir det snäckor!

    Stor sommarkraaam

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du:-)
    Ja det blir en del rensande mellan stenarna men inte så farligt ändå tycker jag. Håller man efter så är det lätt att dra bort bara!

    Här hemma bir det kanelgifflar, vet inte varför bara blir så..;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Nej fy vad otäckt att gå omkring i baddräkt i badhuset. Visst är det skillnad att bada utomhus, konstigt nog. Jag tillhör den grupp med människor som sitter & tittar på de få gånger jag varit med barnen dit. Idag är det 1 vecka kvar tills jag börjar min semester....längtar så!!! Krams m

    SvaraRadera
  8. Va? Fick vi inte se några baddräktsbilder??:-))

    Jag gör oftast snäckor! Av gammal vana skulle jag tro:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Ogillar badhus, det har alltid mannen fått ta med killarna, havet gärna men icke badhus....Här äts det snurror för glatta livet o mamsen bakar så svetten lackar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Snurror känns lyxigare =) Kram

    SvaraRadera
  11. Ja, vart är sommarvädret!? Men tur det finns badhus även fast det känns lite tråkigt så är det ju kul för barnen.
    Här bakas det och äts snurror:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera