fredag 4 oktober 2013

Semester & vila

Det enda jag tänkte när jag började skriva var att inte sätta "kanelbullens dag" som rubrik. Jag tippar på att det är en av bloggvärldens vanligaste i dag. Inget konstigt klart eftersom det är just det det är idag och det gillas....
På veckans bästa dag är det bagarens bästa bullens dag. Kan knappast bli bättre.


Bagaren i detta hushåll har tagit en liten välbehövlig semester ( även om det känns tufft men jag tippar på att hon snart ät tillbax). Undrar om vi får in en vikarie eller om det blir att anlita köpebagaren, för kanelbullar ska det käkas idag på ett eller annat sätt....

Den som väntar får se.
Hoppas ni alla tar en bulle till fikat idag.
Kram // A

6 kommentarer:

  1. Kan nog bli en bulle oxå till fredagsfikat, njut av din ledighet o ha en skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Skönt att bagaren hos dig också kan ta semester ibland. Att tvångsbaka blir sällan bra. Hoppas du får en skön hösthelg. Krams Maria

    SvaraRadera
  3. Här har bagaren också gått på semester.. tar lite äppelpaj istället.
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Här nere på Rivieran finns det inga kanelbullar! Vi delade på en tarte provencale! Gick bra det med.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Både en och två bullar kram Diana

    SvaraRadera
  6. Så, blev det nån bulle igår?
    Vi hade bullar på jobb så jag tryckte i mig två. Hehe.

    SvaraRadera