fredag 15 november 2013

Vad var det jag sa......

Jag sa ju att det skulle gå fort. Nu är det redan fredag och denna fredag säger jag bara pulled pork.......det är nog något av det godaste jag har ätit. Det tar lång tid men ack så värt att vänta på. Så har ni inte provat än (det har kanske alla redan gjort) så rekommenderar jag er verkligen att göra det. Det blev succé här hemma.







Så här gjorde jag min dragna gris.......

Pulled pork

ca 1 kg fläskkarré
1 stor gul lök
2 solo vitlökar
1 fl hickory barbecuesås
3 msk oxfond
3 dl vatten
salt
peppar
paprikapulver

Gnid in köttet med salt, peppar och paprikapulver. Lägg i en gryta med lock som tål att vara i ugnen. Dela / hacka lök och vitlök och lägg i grytan. Blanda vatten, hickorysås och fond och häll över köttet. sätt på locket och låt stå i ugnen i ca 5 timmar.
För att kolla om köttet är klart prova att dra sönder det med en gaffel, det ska bra trilla i sönder. Jag tog sedan lite av skyn och hällde över köttet. 
Jag serverade med Max hamburgerbröd, olika grönsaker och en god guacamole. Supersmarr.....

Ta hand om er och njut av denna fredag.
Kram // A



9 kommentarer:

  1. Hm, mat på bloggar borde vara förbjudet när man är satt på skonkost = flytande. ;)

    Fast det ser onekligen gott ut.

    SvaraRadera
  2. Mums! Det är jättegott! Sen att lägga det i bröd som typ tacos gör det lite festligt!

    Skön fredag till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Mmmm pulled pork har verkligen blivit en favorit!! Själv ska jag ut med mina "girls" på lite baluns ikväll så det blir resturangmat minsann ;)

    Kram P

    SvaraRadera
  4. Vi gör det ibland, billigt kött och det blir supergott! Brukar ha sallad till och nåt pitabrödsaktigt till. Mums!

    SvaraRadera
  5. Jag är inte så mycket för kött, kanske jag skulle laga t killarna här hemma! Dom skulle nog gilla det!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Underbart med fredag igen, veckorna bara springer iväg. Det där såg riktigt mumsigt ut, tack för det,
    Trevlig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Då är kanske jag den siste, men det får vi nog testa.
    Vår ugn börjar dock bli lite opålitlig men i 5 timmar ska nog den lyckas få köttet klart.
    Ha en mysig fredag, kram Malin

    SvaraRadera
  8. Lustigt, just pulled pork pratade mannen om tidigare idag! Att han var sugen på att testa det! Verkar va världens innemat nu ju! Lite som 70/80-talets Flygande Jacob...

    SvaraRadera