onsdag 12 februari 2014

Rutor av Philadelphiaost


I helgen gjorde jag en sats med Philadelphiarutor. De är lätta att göra och en riktig njutning för smaklökarna. Jag blandade i kardemumma i degen och det blev jätte gott. Det är gott att ha färskost både i matlagning och bakning tycker jag. Receptet som jag gjorde hittar ni här men plus 3 msk kardemumma i degen.
Känner ni att våren är på väg även om det kom lite snöblandat regn igår, men det är glömt i dag. Men visst kan det komma mer vinter än men de känns ändå som den har gjort sitt. Vi får se om min känsla är rätt eller om det bara är ett önsketänkande från min sida. Kan vara att längtan och önskar tar över verkligheten. Haha...

Jag önskar er en underbar dag.
Kram // A

10 kommentarer:

  1. Aww smakade dom som dom i Ullared ?!? Ha d bäst kram /G

    SvaraRadera
  2. Jag använder ofta ph-ost i det jag lagar eller bakar. Vägrar mer vinter nu, vill bara att tråkfebruari ska vara över o att det blir full fart mot våren. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Åh..de bullarna har jag också bakat men det var länge sedan. Kanske dags igen:-)

    Våren är på väg! Det är ett som är säkert:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag sugen på en kopp kaffe. Ska micra en av mammas bullar.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Ja tack! En sådan ruta hade gärna fått hamna här :-)

    SvaraRadera
  6. Philadelphiaost är ju så gott! Det här måste testas! Det blev en bra Hockeykväll med kladdkaka till!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Det lät intressant så det receptet får man ju kika på.
    Ja, du slowcocker, jag får helt enkelt göra ett litet inlägg om det för det är himla bra.
    Kul att du frågade.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera