tisdag 11 februari 2014

Torrisar


Nu när det är kallt ute så är mina händer ömma, torra och de spricker. Det gör ont och ser inte jätte kul ut i heller faktiskt. Tar ni hand om era händer lite extra på vintern?
Jag brukar vara duktig på att smörja mina händer. Någon gång då och då men kunde varit ganska mycket oftare tar jag en extra fet kräm med bivax i, efter det en scrub och avslutar det hela med en go handkräm. Det är fest ett riktigt party för händerna och så skönt. Det finns olika handset från olika märken och jag använder märket på bilden. I väskan har jag oftast med mig en tub handkräm från Elisabeth Arden som också är superbra. För visst vill vi ha vackra händer även på vintern?

Ta hand om er och era händer.
Kram // A

16 kommentarer:

  1. Har alltid en handcreme i väskan och i båda badrummen kram Diana

    SvaraRadera
  2. Min hud är alltid torr men så fort det blir under noll grader då blir det riktigt hemsk så jag peelar och smörjer allt vad jag orkar. Så bra tips till händerna. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Jag är dålig på att sköta om mina händer, måste skärpa mig. Köpte kittet du visar på bilden förut och det var verkligen superba.
    Ha en fin tisdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Jag använder kokosfett, samma som jag använder till stekning, baka o ja det mesta o mina händer är inte alls torra längre. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jag är en krämoman!
    Jag smörjer o smörjer... annars skulle jag bli tokig!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag är torr som fnöske! Händerna behöver alltid smörj eftersom jag har det jobb jag har, men kroppen brukar sällan behöva. Förutom nu på vintern...

    SvaraRadera
  7. Är faktiskt dålig på att smörja händerna, måste bli bättre på det, för dom är ju torra på vintern.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Helt beroende av att smörja händerna ofta och har handkräm i väskan. Värsta tiden är nästan nu när det börjar bli varmare och man går utan vantar när det är korta avstånd. Även nagelbanden får olja nästan varje dag den här årstiden.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Det märket är super bra mot torra händer + att det luktar super gott. Ha det bra! //Carola

    SvaraRadera
  10. Med tanke på att jag tvättar och spritar händerna hela dagarna så är handvården ett måste, inte minst nu på vintern. Jag använder samma set som dig, och har diverse olika handkrämer överallt. Just nu testar jag E A Eight hour cream.. Gillar Clarins handkräm också mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag brukar bli rätt torr om händerna på vintern, hela kroppen känns det som nu. :)
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Schysst tips, ska ge det åt min svärmor som har likadant :D

    SvaraRadera
  13. Jag älskar Mary Kays Satin hands! Men annars brukar jag ta det sista i avocadon o smörja in händerna med! De blir grymt mjuka!
    Ha en fin dag! Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Jag har också använt Mary Kay, men började för ett halvår sen att dricka Forever Livings aloe vera gel. Nu behöver jag sällan smörja mig (jag brukar vara torr så jag flagnar på vintern) på kroppen. Händerna smörjer jag med Aloe propolis creme, nångång per dag inte minst en gång i timmen som förr. Så det rekommenderar jag! För övrigt mycket trevlig blogg, hittade hit idag, som jag gärna återkommer till...

    SvaraRadera