torsdag 7 augusti 2014

Hur pass van är du?


Jag tänker ofta på hur fort vi anpassar och vänjer oss vid olika saker Tänk bara där i April, då känns det oftast långt borta att gå i shorts och vara med bara tossor men i mitten på Juni då är det inget konstigt alls och nu bara tanken på att dra på vinterkostymen är mils långt borta i alla fall för mig. Jag har ganska lätt att anpassa mig som person (tycker jag själv dårå) men nog är det allt fantastiskt hur vi vänjer oss vid klimat och även materiella ting (puhu) bilar, Tv, telefoner mm. Nu har jag jobbat några dagar och det känns som om jag inte varit borta från jobb alls. Något som jag tyvärr aldrig vänjer min vid det är att gå upp tidigt på morgonen....känns som en omöjlig vanesak. Jäsp.....
I kväll ska jag på party med tjejerna (Jaja Tupperware men ändå party liksom). Tjoho!

Peace and love.....
Kram // A

12 kommentarer:

  1. Ha det så mysigt ikväll :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Den känslan kommer alltid att det känns som man inte varit borta från jobbet... Märkligt ;-)
    Jag är nog också ganska anpassbar, öööö tror jag ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag kommer aldrig vänja mig vid tidiga morgnar och kalla mörka vinterdagar! Avskyr det!! Men det är ju bara att gilla läget och tanka på med sol just nu!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Men visst är det alltid så med semestern, efter några dagar tillbaka på jobb på känns det som om man inte varit ledig alls.
    Shoppa lagom!

    SvaraRadera
  5. Ja, vi är verkligen anpassningsbara till rådande omständigheter. Upp på morgonen är inga problem för mig, men kylan, den kan jag nog aldrig vänja mig vid. Visst kan det vara mysigt när man får börja krypa in i tjockare tröjor och tända ljus och så, men kylan... nej den vänjer jag mig aldrig vid. Sommar året om, tack :-)
    Hoppas du fyndar lite på partyt ikväll.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Jag anpassar mig nog ganska lätt och fort..... tror jag ;)
    Party som party, huvudsaken att man träffar brudarna.

    Det blev bara en beställning från Puss igår...en ring :)
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Just den känslan brukar jag också få när jag jobbat ett par pass. Att man varit ledig länge känns helt plötsligt väldigt avlägset.

    SvaraRadera
  8. Tupperware var länge sedan, trodde knappt det fanns kvar.
    Jag har också svårt att vänja mig vid att gå upp tidigt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Det är det där med vardag, vane-sakerna.
    Det går så himla fort att vänja sig.
    På ett sätt gillar det även om jag gärna vill vara ledig lite mera=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Ja, märkligt det där. Det är ju en chock varje år i början att gå med bara ben. ;)

    SvaraRadera
  11. Visst är det enkelt att vänja sig med vissa saker, ta bara det där med löneförhöjning... inte har man mer pengar kvar för det? ;) enkelt att vänja sig med att använda mer ;)
    Jag gillar också choklad och nej, den behöver inte vara dyr!
    Snart är det helg igen, något man kan vänja sig med ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Upp på morgonen, usch det vänjer jag mig heller aldrig vid... men på måndag måste jag varken jag vill eller inte ;-)
    Kram J

    SvaraRadera