fredag 8 augusti 2014

Marshmallows



Jag är med i en grupp på Facebook som är livsfarlig by the way som heter "kakburken" och just nu cirkulerar ett recept med marshmallows ganska kraftigt. Nu tänkte jag att jag måste också testa detta recept. Det var ingen här hemma som blev besviken.........
Var så goda om ni känner för att testa ni med.

Marshmallowscookies


12 marshmallows (i tredjedelar)
115 g smör
1 dl farinsocker
2 dl socker + socker att rulla bollarna i
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
1 dl kakao
5 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt

Klipp marshmallows i tredjedelar och sätt in i frysen. Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda smör, socker och farinsocker till en jämn massa. Tillsätt äggen och vaniljsocker. Blanda i kakao, bikarbonat, salt och mjöl och blanda väl. Lägg deg (som är ganska kletig) runt varje bit marshmallow och rulla i socker. Grädda i ca 5 minuter

Nu njuter jag ni och vi av att det är fredag.
Kram // A

12 kommentarer:

  1. Ojoj, för en sockerråtta som mig så är det där drömmen!
    Ska testa jag!

    Kram och fin helg//Hannis

    SvaraRadera
  2. Jösses så smarrigt! Måste ju bara testas!
    kram M.E

    SvaraRadera
  3. Ja men ojsan så gott det såg ut:) Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Hej hoppsan så gott det ser ut! det får testas.
    ha en go helg
    Kram Erika

    SvaraRadera
  5. Så gott! Måste testas. Ha en fin lördag. Kram

    SvaraRadera
  6. Kakburken! Så kul!!
    Godisfika med dessa läckerheter.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Låter livsfarligt!!! ;-)

    SvaraRadera