onsdag 25 februari 2015

Njutning del 2


Jag funderar ganska mycket nu på just njutning. Vad är det för mig? Massage, ansiktsbehandling, ett besök hos frissan eller annan personlig lyx det njuter jag av och unnar mig då och då idag. Det gjorde jag aldrig förr. Att ta mig in till stan, ensam eller med kärt sällskap är också något som jag verkligen njuter av. Jag älskar att vara ute i samhället och bara ha folk att titta på och fantisera om. Att ta en go fika, en latte på stan, gärna lääänge. Det gillar jag och det är verkligen njutning för mig. Jag njuter faktiskt av ganska mycket flera gånger om dagen. Anser mig nog vara en tacksam person som de allra flesta dagar ser glädjen att bara få vara och ta vara på varje dag.
Vad är njutning för dig?

Ta vara på dagen och njut av att det är mitt i veckan, onsdag idag.
Kram // A

8 kommentarer:

  1. Jag vill också bli bättre på att ta hand om mig själv, jag startade iaf året med pedikyr...
    Just nu skulle en ensam dag hemma sitta fint utan man o barn (får man säga så) ja dom ska ju såklart komma hem sen, men bara få vara, läsa, baka,
    Just nu är det bara jag som gäller för treåringen och det tar på energin kan jag lova...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Njuter av samma sak som du! Flanera filosofera titta på folk på ett fik. Bara få vara! Jag njuter även av stillhet och tystnad!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Spa, resa, vara med mina killar, läsa en bra bok, fika, shoppa, ja det mesta kram Diana

    SvaraRadera
  4. Gäller verkligen att hitta de där småstunderna av njutning, där man får landa och bara tänka på sig själv. :-) Tycker själv att jag är rätt duktig på att få till de där små saker som jag njuter av, från att krypa upp i soffan och läsa reklam till att ta en go fika på stan och bara kolla in folk, till att boka in frisör tid....ja man kan njuta i det mesta enligt mig. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Tycker man ska unna sig och njuta och ta hand om sig själv. Det tror jag gör , att även de andra i ens närhet mår bra av, mår du bra mår de som är runt dig också bra. Njut på;) kramisar Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart inlägg ! :) Njutning för mig är alla småsaker som gör mig lycklig :)

    SvaraRadera
  7. Jag tror man behöver ta hand om sig själv! Vardagen är så trist så det behövs guldkanter helt klart.

    SvaraRadera
  8. Njutning för mig är kort och gott när jag gör något som jag VILL göra! Det kan vara enkelt; en ledig dag, sovmorgon, en stunds läsning, ett glas gott vin, spa, hotellfrukost, promenad i solen... ja, listan kan bli väldigt lång ;-)
    Kram J

    SvaraRadera