tisdag 17 november 2015

Inkognito




I helgen då jag var och fikade med en väninna visade hon mig en super mysig bistro i stan. Litet charmigt och coolt på samma gång och så gott. Jag åt en scones och den var supersmarrig. När jag är i stan med just denna underbara så känner jag mig som en turist. Hon är en klippa på att hitta småställen, både butiker och caféer som jag aldrig ens har sett. Det mysiga stälet vi tog en fika på heter Inkognito och ligger i Lund. Kolla texten på fönstret när man går in....haha. Tänk som tiden förändras  men absolut en tankeställare för lite så är det ju. Inte många som pratar med varandra utan att ha luren i handen. Men visst är det otrevligt att sitta tillsammans då någon hela tiden har luren som sällskap , eller  vad tycker ni? Jag är kanske lite old fashion men jag tycker det är ganska ofint och speciellt om man tar upp den för att kolla Insta eller FB. .... inte okej om ni frågar mig.

Nu kör vi tisdag gott folk.
Kram // A

7 kommentarer:

  1. Verkligen tänkvärt! Jag höll i en utbildning för ett par veckor sedan och då sitter folk och pillar på sina telefoner under tiden! Man undrar ju om de lyssnar...
    Hoppas din tisdag blir bra! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kul att få upptäcka sin egen stad! Det är inte ok att pilla på mobilen om man sitter med vänner.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig!
    Coolt med ett ställe som sticker ut hakan så..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vi pillar inte på telefonerna när vi äter. Däremot brukar vi sitta framför tv:n och äta när det är vardagsmaten. Nästan lika illa det...

    SvaraRadera
  5. älskar ställen som dessa. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Mysigt ställe! Det är ju helt klart mycket trevligare att fika utan mobiler :)

    SvaraRadera