måndag 25 januari 2016

Göra om...gör nytt



Kommer ni ihåg att jag tjatat om hur tråkigt vårt sovrum är? Nu har jag snart kommit i stämning och tänker göra slag i saken och fräscha upp rummet och kanske till och med få det lite mysigt som jag så länge har önskat. Jag ska bara lura stora grabben att hjälpa mig att flytta garderoberna. Där bakom (röd vägg) som jag då tänkte ha sängarna vill jag tapetsera med den här tapeten som jag hittade på http://www.lovelyhome.se/ och resten av rummet målat i antingen vitt eller ljusgrått. Vad tror ni om det? Jo jag ser det framför mig. Jag vill ta bort sänggaveln och vara utan så länge till jag kommit på något bättre men ändå sätta dessa som sängbord och en cool lampa i taket vill jag ha, gärna en som denna från http://www.rum21.se/ så snygg.
Nu ska vi bara se när den drömmen blir sann. Vi håller även på att fixa till en lägenhet i förrådet till stora killen och just nu är väl det prio ett  men jag kan mer än så haha.
Är ni i renoveringsstagen?

Kram // A


9 kommentarer:

  1. Åh jag vill också , men får ju inte tummen ur... Tror det blir superbra och fint det du hittat ;) kram

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot resultatet, blir säkert super snyggt :)
    Önskar dig en bra start på veckan och en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Det låter som du har en bra plan...
    Barn brukar vara lätta att muta...hehe...
    det är ju så så kul att förnya och förändra....;)

    Vi håller som bäst på att planera för ombyggnation av den stora sorten av dotterns rum...pjuu...
    Offerten från snickaren var typ 3 gånger så dyr som vi trodde så nu måste vi nog stålsätta oss och bygga själva i stället...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Så snygg tapet och ja det andra också, så jag kan tänka mig att det blir snyggt. Ser framemot att få se resultatet framöver. :-)kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Fin tapet. Känner igen det där med att det inte riktigt blir tid till att ta tag i saker, även om det är nåt roligt, här har vi varit på gång i ett ås snart med vardagsrummet... Kram

    SvaraRadera
  6. Underbara val och taklampan kan man ju liksom bara ruska på så dammas den av när man städar... ;)
    Vill absolut veta mer om Ert lägenhetsbygge till sonen!!! Jag vill bygga om garaget till mitt jobb, så vill väldigt gärna veta mer om Ert bygge!! Får gärna maila mig..
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Vad roligt, speciellt när det är klart!
    Hoppas du bjuder på för&efterbilder då? ;)

    SvaraRadera
  8. Kul med nytt!
    Vi bor i hyreslägenhet så tyvärr vill jag inte göra för mycket här. Men kanske en ommöblering...

    SvaraRadera
  9. Jag vill också göra om sovrummet men mannen är såå nöjd som det är och tycker det är såå snyggt... Lite svårt att göra om när man inte är med på noterna båda två. Men jag får väl kika runt och presentera nåt snyggt och färdigt
    Kram J

    SvaraRadera