lördag 8 april 2017

Kärlek


De senaste dagarna har jag haft diskussioner med i alla fall två yngre tjejer i min närhet om barn och hur det är att ha barn, skaffa barn och leva med barn. Jag har två underbara barn med min man som jag älskar över allt annat och jag skulle aldrig i livet vilja levt mitt liv annorlunda. Alla känner inte så och jag har full respekt för att vi är olika. Efter vad som hände igår i vårt Sverige, vårt Stockholm kan jag inte låta bli att tänka vilken värld vi lever i och hur vår framtid  och våra barns framtid kommer att se ut. 
Var kommer allt mänskligt hat ifrån? Var är känslan för allas lika värde och en människosyn som respekterar alla och allas rätt att leva? 

Ta hand om varandra alltid!
Kram // A 

7 kommentarer:

  1. Mmm.. visst blir man riktigt mörkrädd när sådant händer.
    Jag är glad jag har valt att bara skaffat ett barn, hoppas att min son inte skaffar en himla massa, för jag är LIVrädd hur vårt samhälle kommer att se ut i framtiden.

    PS. Hjärtligt tack för din kommentar hos mig, och Tack även för kommentaren om skorna. Såskannan är köpt på Söstrena Grene, om du har den butiken i närheten.. DS.

    Sköt om dig.. // Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Det är så otäckt det som hänt och man blir så rädd hur det har blivit ute i världen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Hur ska det se ut när våra barnbarn växer upp??Fruktansvärt stor kram

    SvaraRadera
  4. Ja man undrar lite vart vi är på väg och hur vårt barn kommer ha det i framtiden och kanske hans barn

    SvaraRadera
  5. Så viktigt att redan i tidig ålder lära barn om allas lika värde och om värdegrund! Fruktansvärt att tänka på var allt kan sluta..

    SvaraRadera
  6. Usch ja, så fruktansvärt det som har hänt och
    det är inte utan man funderar vart vi är påväg.
    Ta hand om dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Viktigt att vi lär våra barn hur vi är och beter oss mot varandra. ALLA människor har lika mycket värde..
    Kram Kate

    SvaraRadera