söndag 14 maj 2017

Pinsamt




Vilken söndag med underbart väder. I morse när jag vaknade såg det inte lovande ut utanför fönstret men under förmiddagen klarnade det upp och det blev en riktigt fin dag. Jag hade tur då vi bestämt att vi skulle träna hundarna i dag ( jag vet att det inte finns något dåligt väder men ärligt. Alla väder är inte lika kul att vara ute i, eller hur?). Vi har varit både i skog och vid vatten. Hundarna har jobbat på bra och vi njöt. Hundarna har både spårat och apporterat. 
Nu till en bekännelse. Jag måste köpa mer passande kläder för detta. Jag ser fan ut som en clown i mina färgglada plagg bland alla gröna och beiga utevana människor. Med röda stövlar och en super rosa jacka syns jag bra i skogen i alla fall och min man tappar inte bort mig. Det var det positiva. Det mindre positiva är att om ni känner jägare eller andra hundmänniskor vet ni att de inte ofta har just de kulörerna. Vi har umgåtts med lite vana hundförare i dag och det var lite pinsamt faktiskt haha. Jag passade liksom inte in. Jaja det bjöd jag på och njöt av sol och fint väder i trevligt sällskap. I morgon startar en ny jobbvecka och på jobbet passar jag mer in som clown och röda stövlar passar hur bra som helst.



Önskar er en fin start på vecka 20
Kram // A 

5 kommentarer:

  1. Tycker det låter trevligt att du sätter lite färg på sällskapet😋 Låter som en riktigt härlig dag. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken du vet vad du gör i skogen med dina jyckar tycker jag. Kläderna har väl mindre betydelse, bara dom är funktionella.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Du är så fin i dina röda stövlar och allt klär en skönhet. Tycker dock att Ollie inte ser så glad ut vattendränkt o allt. Fina bilder. Ha en bra dag och vecka. Kramar

    SvaraRadera
  4. Jamen då hittar man ju dig i skogen - clown eller inte :)
    Ett par röda gummistövlar piggar alltid upp!
    Ha den bästa av dagar...
    Kram från Titti

    SvaraRadera