tisdag 16 maj 2017

Är det okej?



Det finns gånger och tillfällen då jag / vi måste eller måste och måste men för att anpassa oss bör vi vara sociala mot andra individer och visa en sida av oss som är socialt korrekt. Det kan vara inom vår profession eller i mer festliga sammanhang. Det kan även vara på vardaglig basis som i mataffären eller på Post Nords utlämningsställen. Alla har vi olika behov av just det sociala och vi har även olika kompetens inom samma område.
Men....är det okej att inte vilja eller inte orka ha ett socialt liv utom det som håller sig inom ramen för vad vi eller hur vi bör vara? Är det okej att vara osocial all ledig tid? Eller är det ett onormalt  (ogillar egentligen det ordet) beteende. Är det kanske till och med "sök hjälp" varning?
Hur tänker ni?

Kram// A

7 kommentarer:

  1. Jag har känt så många ggr också.
    Ibland orkar man helt enkelt inte. Och om du känner så just nu så är det nog bara och lyssna på kroppen. Gissar att den försöker säga dig nått. Du är viktigast i ditt liv! Inte vad som anses vara "normalt" och inte. Sköt om dig!! ❤
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är ofta sjukt osocial på ledig tid, men tror ju det beror en hel del på vad för yrke man har,hur social man måste vara där...men anser så länge man trivs o att det är självvalt är det ok. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Håller med Gunilla, att så länge man trivs och det är självvalt är det okej.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Hej! Tappade bort dig i bloggtrasslet. Tack för att du kikade in. Ja kanske det inte är jätteok tycker jag. Vad beror det på. Om man vill men inte orkar då är det något som är i obalans tänker jag. Jag tycker om att vara ensam, inte springa på massa sociala saker men ibland så vill jag ändå vara lite social på min lediga tid. Man gör som man vill. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Man ska följa sin egen magkänsla tycker jag.
    Och varför tvinga sig att vara social om man inte har lust? Då är det väl inte till mycket glädje för andra heller. Bejaka dig själv och ditt eget inre först och främst. Då blir du en större tillgång för andra också. Tycker jag. Kram =)

    SvaraRadera
  6. Helt upp till var och en tycker jag, själv är jag väldigt osocial just nu men det vänder nog snart....
    Kram J

    SvaraRadera
  7. Det är ok ibland eller i perioder... men jag tror vi alla vet att det inte är helt ok om det är alltid. Eller.. ja är man äkta eremit så är det ok... men inte för att man inte orkar med sina intressen eller vänner. Då är det inte ok.

    Lite snurrigt men du förstår...

    SvaraRadera