tisdag 9 juli 2013

Att vara i storlek stort varuhus

Vi startade veckan med att ta en shoppingtrip till Ullared och Gekås. Ett av Skandinaviens största varuhus.....Hallå.....kan det bli bättre liksom? Vi har umgåtts hela långa dagen vagn 4599 min familj och jag :)


Ja...där är mycket folk, inga problem. Ja, där finns mycket som inte är värt att handla, ser inte det som ett problem. Mycket billigt blir mycket pengar, kan vara ett problem. Ja, det känns i fötterna efter att ha varit på shoppande fot i åtta timmar...problem? Vi tänker inte på problem utan vi ser endast lösningar....just idag. 
Vi har haft en trevlig dag och gjort av med (lite för) mycket pengar.

Vad tycker ni om Gekås?

Ha en helt underbar dag.
Kram // A


17 kommentarer:

  1. Shopping med hela familjen låter som ett äventyr!

    Jag var där med Ida o hennes kompis år 2000! Sen aldrig mer.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. I Looooooove gekås ;)
    Har alltid gjort men gillar det nog ännu mer nu sen vi fick barn.

    Hoppas benen och fötterna fått vila gott och är redo för en ny härlig dag.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag älskar det ...var där i fredags och hittade jättemycket som jag ska inreda ett nytt uterum med.

    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit där faktiskt!

    Kram Kram
    Malin

    SvaraRadera
  5. Men du det där tycker jag låter som en alldeles utmärkt dag =)))
    Ja där kan verkligen hitta allt man absolut inte behöver men som bara måste med hem ;)))
    Jag tror att nästan varenda lampa jag har här hemma kommer i från Gekås ;)
    Hoppas att du får en härlig dag i dag med ......shopping eller inte !

    Kram Thess

    SvaraRadera
  6. Både och , har blivit mest besviken och det är att priserna har höjs rejält och det inte är någon skillnad. Handlar mycket mindre än jag gjort tidigare när jag är inne. När vi var där sist och kom hem var vissa varor dyrare än på netto och Willys när vi jämförde, då är det ingen vits tycker jag. Har hört flera som säger likadant . Så de får nog skärpa tills sig i längden. Min make gillar absolut inte stället.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar Gekås! Visst det finns mycket skit att handla där, men det finns också mycket nödvändigt till låga priser.

    SvaraRadera
  8. Vi var där en liten tripp förra året det får nog bli en resa dit denna semestern också. Alltid kul med shopping ;) kram Suss

    SvaraRadera
  9. Jag har inte varit på Gekås på jätte länge så jag kan inte riktigt uttala mig.
    Men det är väl både bra och dåliga saker skulle jag kunna tänka mig.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  10. Jag både gillar och ogillar stället. Jag gillar att där finns billiga saker men minus för att man aldrig vet vad som finns där... Och de nämner ju inga priser på sin hemsida. Ska snart dit och hoppas jag fyndar massor!

    SvaraRadera
  11. Älskar det...men de vet du redan... bitter ? Lite. Problem ? Nä då åker snart jag med....

    Största problemet är väl när man går igenom kvittot och inser att man fått för mkt med sig hem av en massa man inte behövt och att man saknar den där billiga saken för 9 kr som man lagt tillbaka för man tyckte allt blev för dyrt.... e de egentligen ett problem ? Nja..... lösningen blir ju att åka en gång till för att hämta prylen man lagt tillbaka... klart lägger man den även denna gången för att sen återvända för samma sak igen.... mmmm en evighetsmaskin helt enkelt. Älskar det ;-)

    SvaraRadera
  12. Shoppa i 8 timmar, avis..;) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Jag har aldrig varit där! Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Var där oftare förr när killarna var små o det behövde mycket ombyte till dagis osv. Nu har jag inte varit där på minst ett år så det är nog dags. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Håller med mycket billigt blir ofta mycket pengar och stressig miljö gör att jag inte är så sugen på att åka dit. Tror jag skulle köpa på mig för mycket:) kram Nilla

    SvaraRadera
  16. Jag har varit där ett par gånger, det jag har svårt för är att köa för att komma in, det som talar emot för att jag inte åker tillbaka, eller åker en vanlig veckodag för att kunna gå lite i lugn och ro. Annars gillar jag och strosa runt där!

    SvaraRadera
  17. Aldrig nånsin med familjen men gärna med en väninna. Har aldrig köat varken in eller i kassan. Det gäller att inte åka i samband med lön, pension eller barnbidrag. Eller semester. :-)

    SvaraRadera