måndag 8 juli 2013

Rabarbrpaj

Idag är det måndag.....men just denna måndagen gör det inte mig något....haha (semester).
Jag är något tråkig när jag har hittat ett recept som jag tycker om .Men ibland får jag för mig att vara lite "wild and crazy" och testar något nytt. Denna gången var just en sådan. Jag provade ett annat recept på rabarberpaj. Det var vågat....hehe.....jag vet men det blev lyckat.


Rabarberpaj

ca 3 stänger rabarber
potatismjöl
strösocker

Smuldeg
3,5 dl vetemjöl
1/2 dl kokos
1/2 dl havregryn
1 dl strösocker
150 g smör

Sätt ugnen på 200 grader. Skala och tärna rabarbern och lägg i en form. Strö över socker och potatismjöl.
 Mixa ihop ingredienserna till degen och strö ovanpå. Grädda ca 20 minuter. Servera med vaniljsås eller varför inte en god vaniljglass.

Följer ni alltid ett och samma mönster i era recept?
Oj oj nu ropar mannen med bilen redo, bäst att skynda skynda......

Ha en fin dag.
Kram // A

6 kommentarer:

  1. Med kokos! Det låter ju jättegott! Sen gillar jag smuldeg! Den snor jag ihop idag! Tackar o Niger!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Har ju favoritrecept men alltid kul att testa nytt :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Hehe ja det gäller att utmana livet :-). Jag har väldigt svårt att följa recept. Har dem som grund men sen måste jag alltid ändra något??? Vet ej varför!

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Du har semester och sitter och bloggar kl 6:18????

    SvaraRadera
  5. Den ser himla god ut!
    Jag håller mig gärna till samma recept om jag hittat nåt gott.
    Ha en fortsatt härlig semester.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Jag är ingen sötsaksälskare men ibland är det gott att äta. Mannen gjorde en god jordgubbs- och rabarberpaj för nåt år sedan, typ som smulpaj men med jordgubbar och rabarber stekta i smör. Heeh

    SvaraRadera