lördag 13 juli 2013

En dag på Österlen


Jag har så länge velat besöka det berömda caféet på Österlen Olof Viktors. Där den berömda konditorn Jan Hedh är delägare. De bakar allt för hand med naturliga råvaror på gammaldags vis i vedeldad stenugn. Äntligen tog jag och mannen en tur till underbara Österlen och självklart blev det ett besök på Olof Viktors. Det var fint väder så vad passade bättre än en fika i trädgården.




Det blev en go´fika. Jag valde en brownie med valnötstosca som var underbart god och mannen var också nöjd med sitt val som blev en jordgubbscheesecake. Ett charmigt café med en fin trädgårds känslautomhus men även mysigt om man föredrar att sitta inomhus.

Har ni varit där?

I dag är det en ledig (haha) lördag, vi får se om det händer något i dag.
Må gott och ta hand om er.
Kram //A

11 kommentarer:

  1. Vilket ställe! Har inte varit där men nu blev jag verkligen sugen på att åka dit! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit där och då var det en superkö för att få handla minns jag så besöket varade inte så länge tyvärr..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Nej det har jag inte men jag ska spara namnet ifall vi åker förbi någongång. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset låter som ett perfekt litet ställa att besöka när man blir fikasugen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Ni får åka dit igen och äta deras fantastiska smörgåsar!

    :-)

    SvaraRadera
  6. Jag bor i Skåne men tror inte ens jag varit på Österlen... haha! Det ser gott och mysigt ut!

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig varit där men det ser ut att vara värt ett besök. Kul! Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Mysigt cafe skulle jag gärna besöka kramis Diana

    SvaraRadera
  9. Oooja, inte en sommar utan MINST ett besök på Olof Vktors! Vi brukar "bonna" med deras världsberömda (?) surdegsmacka med kräftstjärtar och se´n ta nån go´kladdig kaka till efterrätt!
    Översta bilden, som du tagit inifrån cafét, alla tavlor som hänger där är målade av min kusin, Ewa Rennstam! Det du! :)

    SvaraRadera
  10. Åhhh fina österlen! Mysigt café ♥♥♥

    kram CC

    SvaraRadera