lördag 27 juli 2013

Ljummen kycklingsallad

När det är varma sommardagar tycker jag det smakar extra gott med något lättare till middag. Det ska inte ta lång tid att tillaga i ett varmt kök och det ska vara sommargott helt enkelt. En ljummen kycklingsallad med smak av pesto är en sådan smarrig rätt. Jag har ofta salladskyckling i frysen, det är smidigt och går snabbt att göra olika rätter av.




Ljummen kycklingsallad

200 g okokt pasta
300 g salladskyckling
3 dl gröna ärtor
1/2 salladshuvud
10 körsbärstomater
1/2 burk grön pesto

Koka pastan. Blanda peston i den kokta varma pastan. Blanda sedan allt och njut med ett gott bröd till.

Så här gjorde vi vår sallad och det smakade mycket bra.

Jag önskar er alla en fortsatt bra dag.
Kram // A


5 kommentarer:

  1. Åh, det var jätte länge sedan jag åt pesto.... dumma dig, nu blev jag supersugen på det! :)

    SvaraRadera
  2. Kycklingsallad var lääänge sedan! Fräscht! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så bra då var kvällsmaten bestämd ;) om det finns pasta hemma !! Xoxo /G

    SvaraRadera
  4. Mmmm va gott! Ja sallad passar bra nu i värmen.

    Tallrikshyllan har mannen min gjort efter mina önskemål, bra med en händig en ;)

    Kram Camilla

    SvaraRadera