måndag 29 juli 2013

Måndag.......hemma!

Det känns ganska okej att sova till halv tio den första dagen jag egentligen skulle ha arbetat efter semestern. Eftersom jag har underbara kolleger så är jag ledig några extra dagar och det är ju skönt :)
Jag har lovat mina killar nybakat till frukost och det är ju inget stressmoment då de sover till middag.


Något sammanjästa (så kan det bli när bagaren blir akut upptagen med annat) men vad gör väl det. De sitter ihop och är något större i volym bara. Det blev lunch för mig och mannen och frukost till ungdomarna.


Måste visa vad jag fyndade häromdagen, en fin våningskorg  på Åhléns och deras halva reapriset rea. Endast 50 riksdaler........nästan gratis! Visst är det fint?

Känner mig helt seg i huvudet idag, så jag ska nog gå och göra ingenting nu.
Ha det så bra ni bara kan.
Kram // A


8 kommentarer:

  1. Men shit vad nice! Nåt sånt har mina kära kollegor aldrig gjort mot mig! :)

    SvaraRadera
  2. Oj så härligt med extraledigt! Inte dåligt!

    Vilken mamma du är! Mysigt med hembakat i den fina brödkorgen imorgonbitti! Mysigt!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd du gjorde. Nybakt är ju bara så gott. Har tänkt länge att jag ska baka bröd men får inte tummen ur, det tar för lång tid att jäsa...och det har jag inte tålamod till. Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Det där med att vissa äter frukost när vi äter lunch, det inträffar här också ibland.
    Men får man ihop det så att alla äter middag samtidigt så underlättat det och ökar trivseln! Nybakat till frukosten det uppskattas här!
    En sådan där söt våningskorg ska ta mig en titt efter! För det priset kan man nästan köpa två och lägga en i presentlådan!
    Ha det gott!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  5. Herregud, vem behöver en bakmaskin när dom har dej i huset??

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att kunna få vara ledig lite till. Lovely!
    Tänk att få vakna och få färskt bröd också.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Tycker bullarna ser fina ut!! Och goda:-)
    Och fatet var ett riktigt fynd!! Vill också ha:-))

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  8. Nybakat till frukost..det är lyx på hög nivå !!
    Roligt att fynda..kanske skulle ta en tur på stans reor !

    Kram kram

    SvaraRadera