tisdag 30 juli 2013

Stekta gröna tomater

Jag har tomat på min frukostmacka just nu och det är ju gott. Jag har mina tomater vid denna årstiden i kylen för jag tycker det är så äckligt med alla småflugor som gillar när mat står framme så här års. Men vilken skillnad det är på smaken på tomater som har varit framme än om de förvaras i kylen.


Jag har en tomatplanta, den har gett mig en röd och gudomligt god tomat än så länge och där är fler på gång. Mumsi mumsi.
Idag har vi regn, det ser ut som regn som kommer att vara hela långa dagen. De mår vår utemiljö bra av.


Idag finns tid för funderingar på hur långt man kan sträcka sig.......

Ha en riktigt bra dag.
Kram // A


6 kommentarer:

  1. Gomorron!

    Stekta gröna tomater är en favoritfilm!

    Mina tomater vill inte riktigt komma i år! Har flera gröna... men inte är det som i fjol!

    Ha en fin dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hur långt man kan sträcka sig gällande vad:)? håller med om att tomater som är från planta är mycket mer smak på. vi hade växthus förut och gud så goda tomater vi fick. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om jag lyckades få med min kommentar här för en stund sen, men isåfall får du två då! Hela blogger bröt ihop för mig här, har haft jättemycket strul sista dagarna. Mest med bilderna men nu också med kommentarerna...

    Underart med mera ledighet, lyllo!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Kul när man lyckas med sina odlingar!
    Våra tomater lyckas vi inte alls med i år felplacerade tror jag...
    Nyfiken på din fundering?! Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du får tomater, egen odlade tomater smakar ju bäst. Jag har hämtat in två tomater än så länge från våra plantor.
    Jag blev också nyfiken på din fundering.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Så gott med tomater. Här har vi också haft regn idag, en himla massa. Ha det gott. Kram Pia

    SvaraRadera