onsdag 13 november 2013

Kombinationer

Nu när det börjar närma sig advent och jul (vad vi än tycker om det så är det ju så det är tjoho) så älskar jag att kolla in vad som finns i våra dagligvarubutiker. Jag vet inte varför det är roligare men det brukar finnas en del nyheter och det mesta är mycket finare paketerat.
Jag har nämnt innan min kärlek till Digestivekex (nä jag har inte tröttnat).



Härom dagen hittade jag favvo kexen med smak av pepparkaka. Klart jag måste prova. Jag köpte en tub ädelost och kex. Kexen var goda men det här med pepparkaka och ädelost......jag vet inte om det är så himla god kombo. 
Tycker ni det? Jag tycker det är gott var för sig men tillsammans nja tveksamt.

Fridens liljor......
Kram // A



8 kommentarer:

  1. Jag älskar också Digestive, verkligen en favorit men pepparkakssmak vet jag inte? ska kanske testa! nä jag kör ost och pepparkaka för sig!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Jaaaa! Men joooooooo!!! Det är ju JÄTTEgott!!!
    Såg du dom jag hade på bloggen en dag? Dinkelpepparkakorna från Thristans? Sååå j-a goda!! Och så lite mögel på det..mmm!

    SvaraRadera
  3. Å jag vill också smaka pepparkaks digestive !!!xoxo/G

    SvaraRadera
  4. Har inte smakat dessa men jag har däremot smakat Ballerinakex med pepparkakssmak som jag hade kunnat äta upp hela rullen själv.
    annars är ju vanliga pepparkakor med smör supergoda.
    kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jag testade riktig pepparkaka och ädelost häromdagen. Gillade inte kombinationen. Nåt i osten tog fram det där jätteparfymiga i pepparkakan så det tog över.

    SvaraRadera
  6. Ost o pepparkaka bästa kombon ever, men digestive står jag över...Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. En riktigt fin tunn knaprig pepparkaka med en skiva Stilton till glögg är merveilleux!! Så gott!! Men ett tjockt digistive med tubost, nja vet inte det ja!! Låter inget vidare! Men det är kul med nyheter på Ica o Coop!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Gillar den kombon absolut :) kram Diana

    SvaraRadera